Woman-holding-plate-sms-for-restaurants

Cuprins

Cum să folosești mesajele text pentru a promova servicii de catering sau restaurante? Aflați despre marketingul prin SMS în industria gastronomică și dietetică.

Acest articol este destinat restaurantelor și companiilor care operează în industria de catering dietetic. Scopul său este de a prezenta beneficiile mesajelor text în gastronomia larg înțeleasă. Vă voi prezenta avantajele, aplicațiile și sfaturile practice care vă vor ajuta să creșteți vânzările, să îmbunătățiți rezultatele și să asigurați comenzi repetate.

Avantajele unice ale SMS-ului:

  • viteza de livrare;
  • rată de deschidere ridicată,
  • universalitatea tehnologiei.

Comunicarea mobilă, adică  trimiterile de SMS de marketing în masă și notificările prin SMS , este un instrument extrem de util în mâinile agenților de marketing, proprietarilor de companii de catering și restaurantelor. Avantajele unice ale mesajelor text le fac o soluție excelentă pentru susținerea vânzărilor. Citiți mai departe pentru a afla elementele de bază ale marketingului SMS eficient pentru restaurante și companii de catering.

Cum să începi activitățile de marketing în canalul SMS?

Începeți prin a vă înregistra gratuit la SMSAPI. Suntem un gateway SMS profesionist pentru companii. Serviciile noastre sunt deja utilizate de peste 9.000 de companii din întreaga lume. Testele platformei SMS sunt gratuite și oferim, de asemenea, materiale educaționale și de implementare cuprinzătoare.

Conectați-vă sistemul la gateway-ul SMS

Gateway-ul SMS este o aplicație pe care o puteți folosi pentru a trimite campanii SMS sau pentru a planifica mesaje pentru a atrage noi clienți.

Marketingul prin SMS respectă GDPR

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) specifică, printre altele, condițiile în care ar trebui efectuată comunicarea. Din perspectiva marketingului prin SMS, cheia este, prin urmare, cerința de a obține consimțământul voluntar, specific, informat și lipsit de ambiguitate din partea clientului pentru a primi prelucrarea datelor în scopuri de marketing. Cum ar putea arăta un astfel de consimțământ GDPR pentru marketing în industria gastronomică?

Exemplu de consimțământ GDPR pentru marketing prin SMS: catering și restaurante

Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele cu caracter personal în scopuri de marketing de către [NUME] cu sediul la [ADRESA]. Am dreptul de a-mi accesa și rectifica datele și dreptul de a solicita încetarea prelucrării, precum și dreptul de a mă opune prelucrării datelor mele în scopurile de mai sus.

O bază de date pentru marketing prin SMS este esențială și nu poți face nimic fără aceasta. În cazul automatizării marketingului sau a instrumentelor CRM, cum ar fi Rsistems, lucrurile sunt mai ușoare. Aveți date și numere de clienți, dar este important ca acestea să fie completate cu consimțământul pentru marketing prin SMS.

Marketingul restaurantelor și industria de catering

În mediul competitiv de astăzi al serviciilor alimentare, există multe modalități eficiente de a ajunge la clienți. Pornind de la canale tradiționale și întotdeauna eficiente, cum ar fi pliante, afișe și reclame în mass-media locală, până la soluții online moderne, cum ar fi social media, e-mail marketing sau SMS marketing. Indiferent de strategia aleasă, este important să ne concentrăm pe beneficiile specifice pe care o anumită metodă le poate aduce companiei.

Comunicarea consecventă care acoperă diverse canale este calea spre succes. Pliantele, materialele tipărite și afișele vă vor permite să ajungeți la potențialii clienți în timpul activităților de zi cu zi. Cu toate acestea, utilizarea rețelelor sociale vă permite să construiți implicarea și loialitatea clienților prin interacțiune și actualizări regulate. Prezența pe rețelele sociale este, de asemenea, o modalitate dovedită de a obține noi clienți și de a extinde grupurile țintă.

Marketingul prin e-mail vă permite să livrați oferte și informații personalizate, care pot crește semnificativ conversiile. La rândul său, marketingul prin SMS vă oferă posibilitatea de a ajunge imediat la clienți, ceea ce este util mai ales în cazul promoțiilor de ultim moment. Toate aceste strategii au potențialul de a construi relații, de a ajuta la creșterea gradului de conștientizare a mărcii, de a atrage clienți și de a crește loialitatea clienților.

Cum să promovați restaurantul și cateringul în general?

Marketingul în industria de catering nu este diferit de activitățile desfășurate de alte companii. Construirea unei imagini de brand și activitățile pro-vânzări se bazează pe ipoteze similare. Desigur, adaptați-vă strategia de marketing la grupul țintă, buget și obiective.

Exemplu de promoție prin SMS

Mai jos este o listă de instrumente pe care le puteți folosi în publicitate pentru catering sau gastronomie. Indiferent de combinația de canale pe care o alegeți, nu uitați să mențineți o imagine și un ton de comunicare consecvent.

Canal digital:

  • pagină web
  • aplicație mobilă
  • social media și campanii plătite – Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok
  • PR și comunicate de presă
  • marketing prin SMS

Mediul Google:

  • poziționare SEO pe site
  • anunțuri Google
  • profilul companiei în Google (fostul Google My Company) – carte de vizită Google, opinii și evaluări

Activități offline:

  • pliante
  • ambalaj
  • marcaje auto

ATL – campanii publicitare în media tradițională:

  • televiziune
  • radio
  • presă

Alt:

  • marketing viral
  • marketing traditional
  • programe de loialitate
  • cupoane de reducere
  • evenimente și ocazii speciale

Cum se face SMS marketing pentru catering?

Începeți cu elementele de bază! Site-ul sau aplicația mobilă este cel mai important punct de contact între client și brand. Dacă site-ul web funcționează rapid, este convenabil și intuitiv va determina dacă utilizatorul va face o achiziție sau va plasa o comandă. Serviciul adecvat pentru clienți este, de asemenea, extrem de important. Abia mai târziu vine promovarea companiei, colaborarea cu influenceri sau marketingul eficient prin SMS.

La ce ar trebui să fii atent la început?

  • listă de prețuri simplă și clară
  • fotografii atractive cu mâncare
  • descrieri precise ale mâncărurilor și informații despre numarul caloriilor
  • nutrienți (proteine, grăsimi, carbohidrați)

Puncte de contact cu brandul de catering

Odată ce ați învățat elementele de bază, vă puteți îndrepta atenția către probleme care nu au neapărat legătură cu marketingul, dar care afectează fără îndoială imaginea unui restaurant sau a unei companii care oferă diete. Gândește-te la toate momentele în care clienții îți întâlnesc marca. Chiar și ambalajul în care vin mesele poate purta o poveste. Același lucru este valabil și pentru marcarea unui vehicul de livrare.

Aruncă o privire holistică asupra modului în care clienții îți percep afacerea. În plus, verificați ce faceți mai bine în comparație cu concurența. Aceste avantaje vă vor oferi sprijin și vă vor permite să vă promovați restaurantul sau serviciile de  catering și să atrageți mai mulți clienți.

Exemple de SMS (șabloane de copiat)

Mai jos veți găsi exemple de conținut de mesaje. Completați șabloanele SMS pentru servicii alimentare cu informații relevante, potriviți tonul mărcii dvs., bazați-vă pe comunicările anterioare și luați în considerare utilizarea personalizării SMS.

Cateringul dietetic este o modalitate de a mânca sănătos și de a economisi timp, astfel încât să vă puteți baza pe promovarea beneficiilor pentru sănătate sau pe recâștigarea orelor petrecute la cumpărături și gătit. Desigur, acestea sunt doar idei pentru a vă inspira să vă creați propriul conținut unic adaptat grupului dvs.

Șabloane SMS: restaurante

Conținut SMS: Acceptarea comenzii

Confirmăm primirea comenzii dumneavoastră! Vă vom notifica cu privire la livrarea dvs. în scurt timp.
Salutări, echipa [NAME].

Exemplu de SMS: Livrare pe drum

Livratorul este deja pe drum cu comanda dumneavoastră!
Bucurați-vă!

Exemplu de mulțumire pentru o comandă

Vă mulțumim pentru sprijinul și încrederea dumneavoastră! Nu uitați să evaluați restaurantul nostru.

Reducere SMS la următoarea comandă

Vă mulțumim pentru încredere! Sperăm că v-ați bucurat de această cină. Folosiți reducerea de [XX]% la următoarea comandă folosind parola [CODE].

Un mesaj care încurajează oamenii să comande online

Restaurantul nostru primește comenzi! Sunteți bineveniți să comandați online la: [URL SCURT] Oferim plată securizată și livrare fără contact.

Încurajare prin SMS pentru comenzi telefonice

Efecutăm livrări, la fel de delicioase! Nu ezitați să comandați online la [număr telefon] Oferim plată sigură și livrare fără contact.

Șablon SMS: Colectare în siguranță la sediu

Știați că puteți să vă ridicați comanda în siguranță de la sediul nostru? Anunțați-ne atunci când vă plasați comanda: [URL SCURT].

Șabloane de SMS: exemple de promoții prin SMS

Livrare gratuită și sigură pe o rază de [XX] km! Comandați preparate de minim [XX] RON și vom livra gratuit.

Cele mai bune salutări, echipa [NUME].

Promoție specială pentru clienții fideli: al doilea fel de mâncare mai ieftin pentru [XX]% mai ieftin cu codul [COD]!

Comandați: [URL SCURT].

Colectați cupoane și mâncați gratuit! Colectați 10 cupoane și primiți un [PRODUS] gratuit la următoarea comandă. Detalii despre promoție: [URL SCURT].

Șabloane SMS: catering dietetic

Exemple de mesaje SMS: Reînnoirea abonamentului

Bună [NUME]! O pauză mai lungă de la mesele sănătoase cu [NAME]? Întoarce-te la cutiile pline de legume poloneze! Reînnoiește-ți abonamentul și trăiește sănătos.

Salut [NAME], ne e dor de tine la masa noastră! Alege [NAME] și bucură-te de confortul de a avea mese gustoase și sănătoase livrate la ușa ta.
Bună, [NUME]! O pauză mai lungă de la mesele sănătoase cu [NUME]? Întoarce-te la cutiile pline de legume românești! Reînnoiește-ți abonamentul și trăiește sănătos.

Salut [NUME], ne e dor de tine la masa noastră! Alege [NUME] și bucură-te de confortul de a avea mese gustoase și sănătoase livrate la ușa ta.
[NUME] livrează mâncăruri gustoase direct la tine, economisindu-ți timp și efort. Reînnoiește-ți abonamentul și bucură-te de mâncare delicioasă fără stres.

Hei, [NUME]!
Știm cât de ocupată poate fi ziua de luni. Reînnoiește-ți abonamentul alimentar de la [NUME] și lasă-ne să-ți luăm un lucru de pe cap.] livrează mâncăruri gustoase direct la tine, economisindu-ți timp și efort. Reînnoiește-ți abonamentul și bucură-te de mâncare delicioasă fără stres.

Hei [NUME]!
Știm cât de ocupată poate fi ziua de luni. Reînnoiește-ți abonamentul alimentar de la [NUME] și lasă-ne să-ți luăm un lucru de pe cap.

Șablon SMS cu cod pentru returnarea clientului

Bună [NUME]! Am dori să te recompensăm cu codul de reducere [COD] pentru două comenzi consecutive de la [NUME]. Vei fi tentat?

Cum mănânci sănătos și ieftin? Folosiți codul de reducere [COD] și economisiți [%] la următoarea dvs. comandă. Vă mulțumim că ați ales [NAME].

[NUME], bun venit înapoi la [NUME]! Folosiți codul [COD] și primiți [%] reducere la următoarea comandă. Vă așteaptă mese gustoase și sănătoase.

Bun! Ai codul de reducere [COD] pentru următoarea comandă și nu te mai chinui cu gătitul.
Pupici, echipa [NUME].

Cum se creează conținut SMS pentru clienți?

Merită să completați exemplele de mai sus cu câteva cuvinte despre crearea de conținut SMS. Șabloanele pe care le pregătiți trebuie să conțină 160 de caractere. Puteți trimite mesaje mai lungi, pe care sistemul le va trata ca SMS-uri concatenate. Notă: Veți plăti pentru fiecare parte ca mesaj separat.

Diacriticele din SMS nu sunt necesare – am învățat și ne-am obișnuit să citim mesaje SMS fără ă, î, ț, etc. Cu toate acestea, dacă vă pasă de corectitudine, amintiți-vă că un semn diactiric (sau alt caracter special) va reduce limita de lungime la 70. Acest lucru se datorează codării mesajelor utilizate de standardul GSM.

SMS cu nume în loc de număr

Un alt lucru este să vă setați propriul câmp expeditor, adică un nume care va înlocui numărul de telefon . Mai multe informații despre brandingul SMS în articolul de mai jos. Pe scurt: ai la dispoziție 11 caractere care ar trebui să se refere la marca sau serviciul tău.

La ce altceva ar trebui să fii atent atunci când creezi conținut? Datorită numărului limitat de caractere, spuneți-le clienților ce este cel mai important, dar nu uitați să adăugați ceva în plus, ceva care va lega mesajul cu restul comunicării companiei. Chiar și cea mai simplă notificare de livrare poate transmite informații și un mesaj care construiește loialitatea față de marcă. Pentru că, deși mesajele de sistem sunt trimise automat, acestea sunt citite de oameni – clienții tăi.

Rezumat: avantajele marketingului prin SMS în industria de catering

  • Viteză și eficacitate : Mesajele SMS ajung aproape imediat și sunt citite de majoritatea destinatarilor. Datorită acestui fapt, puteți furniza rapid informații importante despre preparate noi, promoții sau oferte speciale.
  • Personalizare : Datorită capacității de a personaliza mesajul, puteți adapta mesajul la preferințele și comportamentul clienților. Acest lucru crește șansele de implicare și interes pentru oferta dvs.
  • Deschidere ridicată: mesajele SMS sunt citite în câteva minute de la primire. Aceasta înseamnă că informațiile tale ajung la clienți atunci când aceștia sunt cel mai pregătiți să ia o decizie.
  • Promoții și loialitate : marketingul prin SMS vă permite să promovați oferte speciale, programe de loialitate sau concursuri, ceea ce încurajează clienții să vă folosească serviciile și să comande mâncărurile preferate.

De ce să alegi SMSAPI pentru restaurante sau servicii de catering?

Pentru că testele de gateway SMS sunt gratuite. Pentru început, primiți o mulțime de informații, asistență tehnică și de marketing completă și acces la materiale educaționale, de exemplu webinarii sau  ghiduri video SMSAPI Do it yourself. Datorită SMSAPI, puteți ajunge mai eficient la clienți, puteți fideliza și crește vânzările. Creați un cont de afaceri gratuit și descoperiți potențialul marketingului prin SMS în industria de catering!